#LIFESTYLE – Me time bij Thermae 2000

Hip hip hoera voor mezelf! Want gisteren mocht ik 22 kaarsjes uitblazen. Na 22 jaar op deze aardbol weet ik wel best goed wie ik ben. En in dat ‘weten wie ik ben’ pakket zit ook het onderdeel ‘wat ik belangrijk vind’. Daarin bevindt zich een kleiner pakje dat het label ‘me-time’ draagt. Want dat gebruik ik om mezelf de dingen te gunnen die ik graag doe.

Een boek lezen, door de stad slenteren, muziek luisteren,… Het zijn maar enkele van de dingen die ik graag heb en doe, omdat ze mij gelukkig maken en dus onderdeel zijn van wie Margot is. Sinds vorige week mag ik aan die lijst iets toevoegen, iets dat me aan mezelf doet denken en mijzelf centraal zet. Namelijk naar de wellness gaan. Samen met 5 andere lieve lady’s mocht ik drie dagen gaan relaxen bij Thermae 2000 in Valkenburg. Je zult onze Instagramposts daarover wel gezien hebben, want ja: bloggers blijven bloggers uiteindelijk ;).

De driedaagse startte op maandagochtend met een kleine meeting waarin we een uitleg kregen over het programma en Thermae 2000 zelf. Vervolgens kregen we een tour doorheen de wellness en het hotel, om daarna eerst te lunchen in Bread & Bites (de lunchplek in het wellness gedeelte) en nadien onze spullen te droppen in de hotelkamers.

 

Direct daarna vlogen we er in met een sessie aquafitness, waarop een floating sessie volgde. Beide zaken had ik nog nooit gedaan en ik was aangenaam verrast omdat ze uiteindelijk heel fijn bleken te zijn. De aquafitness was minder intensief dan ik had gedacht en het floaten was enorm rustgevend.

Onze laatste activiteit van de dag was een stoombadopgieting. Hierbij worden warmte en koude gecombineerd. Allereerst moesten we onszelf inwrijven met een ‘gel’ op basis van eucalyptus. Hierna werd de stoom opgewekt en werd de warmte hiervan met een waaier doorheen de ruimte gewaaid. Vervolgens volgde even een ontwenning want we kregen ijskoud water over ons heen gegoten, daarna heerlijk warm water en nadien gingen we in de koude avondlucht staan om daarna het stoombad weer te betreden en het proces te herhalen. De eerste dag konden we dus afsluiten met een bevorderde bloedsomloop en een goed gevulde maag na een diner in Senses (het restaurant in het wellness gedeelte).

 

Dag twee startte met een goed ontbijt in Pure (de ontbijt en diner locatie van het hotel) en de zon die ons toelachte. Beter, want als eerste activiteit van de dag stond er een wandeling over het blotevoetenpad op het programma. Weer iets wat ik nog niet eerder had gedaan en dus moest ontdekken of ik het leuk vond. Al bij al vielen de meeste ondergronden mee, zoals de gewone steen en het hout, maar sommige waren iets minder mijn ding, zoals de grindstenen. Omdat de zon van de partij was genoten we na de wandeling van een vers fruitsapje op het terras.

Maar al even snel moesten we weer naar binnen want het was tijd voor de workshop mindfulness. Daarin leerden we om onze innerlijke balans te vinden en ons bewust te leren worden van hoe lichaam en geest in contact staan met elkaar. Ik heb aan deze sessie persoonlijk het meeste gehad. Want die 22 jaar zijn niet zonder slag of stoot geweest voor mijn denken en tijdens de vragen die gesteld werden ben ik onbewust heel diep in mezelf gekeerd en daardoor kon ik een goed antwoord geven over mijn ongoing transformatie naar de echte Margot. Ik voelde mezelf heel goed na de workshop en dat werd in de loop van de dag enkel maar versterkt.

Want na een lunch in het warme zonnetje volgde een deugddoende workshop over leren masseren. Ik legde me als één van de eersten op een massagetafel omdat ik nog in de rust wou blijven die ik in de voormiddag had gekregen. We kregen een aantal basistechnieken aangereikt om een ontspannende massage te kunnen geven, wat ik wel leuk vond. En ja, ook dit was weer een eerste keer voor mij. Om de dag te eindigen werden we in het saunalandschap verwacht voor een rasulbehandeling. Net zoals bij de opgieting mochten we onszelf inwrijven, maar deze keer met een aloe vera zoutscrub. De stoom in de cabine zorgde ervoor dat de aloe vera in de poriën drong en de huid schoon maakte, wat zorgde voor een babyhuid. Met een zacht velletje kropen we daarna ons bed in.

 

De laatste dag was eveneens zo zonnig als de vorige, wat het opstaan wel bevorderde. Na het ontbijt stond er een lichaamspakking op de planning, maar die heb ik aan me voorbij laten gaan wegens vrouwelijke probleempjes. Omdat ik de laatste tijd af en toe niet zo goed had geslapen gebruikte ik de twee uurtjes die me nog restten tot lunchtijd om mijn koffer in te pakken en nog even in mijn bed te kruipen. Onze laatste lunch brachten we door op het terras, om nadien weer naar binnen te gaan voor een evaluatiemoment.

Om in schoonheid af te sluiten bleef ik met drie van de andere vijf girls nog even om te genieten van het goede weer. Een zonnesessie en een ijsje later was het dan ook voor ons tijd om de rustige omgeving te verlaten en weer in de ruilen voor onze dagelijkse routines aan het thuisfront.

 

Het waren 3 dagen vol eerste keren voor mij. Ondanks dat feit heb ik er wel van genoten en gemerkt dat naar de wellness etc. gaan iets is waar ik behoefte aan heb en vanaf nu zeker tijd ga in steken. Wil je meer informatie over de kuur die ik heb gevolgd of hem ineens zelf boeken, dan kan dat hier. Bedankt aan Thermae 2000 voor 3 ontspannende dagen, waarbij ik mezelf weer eens wat beter heb leren kennen.

IMG_0387

Alle liefs,

Margot

* Met dank aan Thermae 2000 en Buzzooka. 

 

Geef een reactie

