#HOTSPOT – Món

Op restaurant gaan is iets wat mij vrij weinig zegt. Ik voel vrij weinig voor chique dineren, voornamelijk omdat ik heel selectief ben in voedsel. Je zal mij dus nooit of zeer zelden in een (sterren) restaurant vinden.

Toen ik enkele weken geleden een uitnodiging in mijn mailbox kreeg voor het sneak peek diner van restaurant Món Wilrijk, twijfelde ik dan ook of ik wel zou gaan. Zou ik wel iets lusten van het menu dat ons zou worden voorgeschoteld? Ik besloot om een, toch voor mij groot, risico te nemen en een mailtje terug te sturen dat ik er zeker bij ging zijn.

Doet de naam Món je geen belletje rinkelen, geen paniek hoor. In het kort: Món bestaat sinds 2014. Hun 1ste vestiging bevindt zich op de Sint-Aldegondiskaai in Antwerpen. Wat zo speciaal is aan Món, is dat zij werken met de Josper®-oven uit Barcelona. Dit is een unieke houtskooloven die alle goede eigenschappen van zowel een grill als een barbecue combineert.

Verder zijn zij hun eigen vleesleverancier: zij kweken hun eigen runderen, van het Limousin ras, op een domein van 200 hectare in het dorpje Mainsat (Departement Creusse), in het hart van de Limousin-streek. Daar kunnen de koeien in alle rust grazen in hun oorspronkelijke biotoop en genieten van een goed leven.

Gisterenavond was het dan zover. Na de verwelkoming met cava, hapjes en een woordje uitleg over Món zelf was het tijd om ons aan tafel te zetten en alles op ons te laten afkomen.

 

Als voorgerecht kregen we gegrilde asperges met forelreepjes.

Het hoofdgerecht bestond uiteraard uit enkele zeer malse stukken van hun Limousin vlees, met enkele aardappelnootjes en nodige garnering.

Om goed af te sluiten stond onderstaande Dame Blanche met verse aardbeien nog op het menu.

Na het diner kregen we nog een korte rondleiding door het kasteeltje waarin Món zich heeft gehuisd. Waar je vooraan in het kasteeltje zelf zit, kom je achteraan uit bij het koetshuis waarin de feestzalen en Salons Van Edel gevestigd zijn.

 

Món Wilrijk is vanaf vandaag officieel open op volgend adres: Terbekehofdreef 13, 2610 Wilrijk.

Alle liefs,

Margot

Geef een reactie

