#EVENT – Masterclass Social Networking & Personal Branding

Eergisteren mocht ik dankzij UPR en Tempo-Team hun masterclass over Social Networking & Personal Branding volgen, samen met nog enkele andere online talenten. Als blogger ben ik dagelijks bezig met sociale netwerken en mezelf te presenteren aan de buitenwereld. En ook met netwerken zelf. Maar ook als niet-blogger ben je ook wel dagelijks bezig met netwerken, al dan niet bewust.

IMG_8245

Tempo-Team voerde recent een onderzoek uit naar op welk niveau netwerken in België nu precies staat. Want iedereen vindt het belangrijk, maar weinigen onder ons doen het ook graag. Uit hun studie zijn een heel aantal interessante cijfers en wat informatie gekomen:

  • Slechts 1 op 4 werknemers netwerkt graag; mannen (19%) hebben het er gemakkelijker mee dan vrouwen (30%)
  • 72% van de grote bedrijven vind netwerken essentieel, t.o.v. 43% van de kleinere organisaties
  • 30 % van de 18-34 jarigen netwerkt vooral via sociale media en minder face-to-face; 19% van de 35-55 jarigen netwerkt vooral face-to-face en minder via sociale media
  • Belgische werknemers zijn nochtans wel overtuigd van het belang van netwerken; om (potentiële) klanten te ontmoeten, een carrière op te bouwen en om professionalisme te ontwikkelen
  • Netwerken wordt vooral door grote organisaties en de technologiesector als belangrijk ervaren

Als blogger/vlogger/… ben je daar natuurlijk continu mee bezig: als je je blogposts deelt, als je een foto op Instagram plaatst, als je mailt voor een samenwerking, als je naar een evenement gaat,… Kortom: als we bezig zijn met influencen. Op die momenten doen wij aan personal branding.

En de persoon die het meest geschikt was én is om daarover te vertellen is Carole Lamarque. Zij is al jaren bezig met marketing, innovaties op de markt brengen en influencers. Influencer marketing is sinds enkele tijd een ding, een serieus ding. Veel bedrijven weten dat al en zijn daar enorm goed mee bezig. Maar er zijn nog een hele hoop bedrijven die daar nog nooit van hebben gehoord of nog niet helemaal hun weg in hebben gevonden.

IMG_8243

Daarom schreef Carole een boek over, jawel, influencers en alle vragen daarrond die belangrijk zijn voor wanneer een bedrijf iets wil gaan doen met influencers. Of nog specifieker gezegd: met mensen. Want achter de foto’s en teksten schuilen ook maar doodgewone mensen van vlees en bloed. Geen platform of organisatie, wel het meisje dat voor jou stond in de rij aan de kassa van de supermarkt en achter 20 cent zocht in haar portemonnee of de jongen die jou in het station voorbijloopt om zijn trein te halen.

Want dat zijn wij. Doodgewone mensen, maar dan met een passie voor het online gebeuren.

Alle liefs,

Margot

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s