#ZalandoCreativeContentIcon – Where is that comfort zone?

Alleszins niet hier, want dit is mijn inzending voor de Zalando Creative Content Icon Award. Ook dit jaar rijkt Zalando weer hun jaarlijkse Style Icon Awards (hiervoor Blogger Awards) uit. Dé stijliconen van het jaar worden gevierd in de meest fashionable way ever.

Toen ik las dat er een extra categorie was waaraan iedereen kon deelnemen begon ik te brainstormen over wat mijn inzending zou zijn. En tot vanochtend was er niks, noppes, nada. Want pas toen kwam het in mij op: met kledij speel ik te vaak op safe. Een jeans, t-shirt, vest en sneakers zijn mijn dagelijkse routine-outfit. Ik blijf hangen in mijn oh zo veilige comfort zone. Dus ging ik voor dit stuk content out of my comfort zone.

Voor deze content en “actie” bedacht ik zelf twee hashtags: #MyDreamDareStyle en #WheresThatComfortZone. Heel letterlijk vertaald: welke droomstijl/outfit zou ik (aan)durven? Will I dare my dream style/outfit? De tweede hashtag spreekt hopelijk voor zich: waar in godsnaam is die comfort zone naartoe? Wel, die is hier even weg. Let’s get out and about over een stijl/outfit die ik vroeger nooit zou aandurven en waar ik mijn fashion-grens nu voor verleg.

My closet ain’t all that glitter and sparkling thing, voor mocht je het niet weten. Plain boring colours zijn meer mijn ding. Dus voor nu: shine baby shine!

Vanaf nu laat ik de foto’s (even) voor zich spreken.

image_00003

 

image_00012

image_00013

image_00014

image_00016

Voor sommigen mag het lijken alsof het geen gewaagde outfit is, maar voor mij wel. Glitter schrikt me al snel af als het téveel is en ik durf weinig bloot te tonen. Met de body was het dus twee vliegen in 1 klap. Dit stuk zou je mij vroeger nooit of te nimmer zien dragen. En ook een rok durf ik pas sinds enkele maanden aan.

Maar nu over tot de orde van deze post, aka de essentie/boodschap:

I felt good tijdens het shooten van deze outfit. Mijn zelfvertrouwen was er en ik wou me op geen enkel moment verstoppen. Ik wou al heel lang eens experimenteren met mode en wat ben ik blij dat ik het heb aangedurfd.

Dus liefste lezer/lezeres: durf! Mix die twee stukken eens waarvan je denkt dat ze niet bij elkaar passen. Ga eens voor die ene felle kleur in je garderobe. Verleg je grens en geniet. Want dat heb ik al lange tijd niet gedaan: genoten van mode.

Ik hoop je hier mee te inspireren en weet dit: ik geloof alvast in jou.

Alle liefs,

Margot

6 gedachten over “#ZalandoCreativeContentIcon – Where is that comfort zone?

  1. Zo begrijpelijk! Mijn kleerkast puilt uit van de kleren en van miskoopjes: dingen waarvan ik dacht ze te kunnen dragen en ze uiteindelijk niet draag. Want inderdaad, die ene jeans en truitje zijn toch zo comfortabel om te dragen!
    Succes!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

