#PERSONAL – Graduated. And now what?

Het is hier een tijdje stil geweest. No worries, ik blog nog altijd graag. De laatste maanden zijn er zoveel zaken op me afgekomen dat ik even rust nodig had. Om alles op een rijtje te zetten, om eens na te denken over het verleden, het heden en de toekomst. Een korte recap van enkele belangrijke momenten van het afgelopen jaar.

14 september 2015. Na twee pogingen tot een bachelor in het hoger onderwijs te starten, start ik vandaag in het volwassenenonderwijs. Een voltijdse dagopleiding van één academiejaar tot Marketing en Social Media Consultant. In Brugge. Een stad die in mijn ogen helemaal aan de andere kant van het land ligt, maar eigenlijk slechts 1 uur en 22 minuten met de trein vanuit Antwerpen verwijderd is. Valt best nog wel mee.

Na dit jaar zal ik een diploma hebben. Vier eigenlijk. Want voor elk van de vier domeinen waarin we les krijgen ontvangen we een diploma. De eerste twee maanden gaan traag, maar plots komt er een grote versnelling: op kot gaan. Dat betekent vaak wat kunnen uitslapen, na de les snel thuis zijn. Maar vooral volwassen worden, op eigen benen leren staan. Deels toch, want mijn liefste mama geeft mij elke week diepvriespotjes met eten mee en wast al mijn vuile kleren die ik op het einde van de lesweek mee naar huis neem.

Maar ik ga wel elke week/twee weken naar de winkel voor (verse) levensmiddelen, leg mezelf discipline op om te kuisen en op tijd in mijn bed te kruipen, maar vooral: ik breng zoveel tijd door in een provinciehoofdstad waar ik eerder nog maar nog 1 keer was geweest.

1 juli 2016. Het schooljaar is afgerond. Eind augustus moet ik wel drie herexamens afleggen, maar het doet me weinig als ik dat lees. Ik zal tijdens de komende maand gewoon al die leerstof nog eens goed moeten blokken en dan zullen die herexamens wel lukken.

Sinds vandaag zit ik trouwens op het hoofdbureau van Hedgren (je weet wel, van de hand- en boekentassen), als stagiaire voor marketing en communicatie. Voor een halfjaar, dus nog tot het einde van het jaar. Afwisselend werk, fijne collega’s en veel kansen.

10 september 2016. Gisteren zijn met de post de resultaten van mijn herexamens toegekomen. Ik zat gisteren en vandaag in Duitsland voor het werk, maar ik wist door eerder deze week naar school te bellen dat mijn resultaten er snel zouden zijn.

Rond 22.00u, half uitgepakt en uitgeput, met een groot bord frieten als laat avondmaal, open ik de enveloppe waarop de blauwe stempel van Syntra West staat. Twee vellen papier waarop een levensverandering staat geschreven. Niet zomaar één. De mijne.

Geslaagd. Het is me gelukt. 3 volle academiejaren met zwoegen achter lesboeken, slapeloze nachten om examens en werken, goede en iets minder goede keuzes. Ze worden afgesloten met de gevleugelde woorden die ik in mijn herinneringen voor het laatst hoorde bij mijn afstuderen van het middelbaar. Al iets meer dan 3 academiejaren geleden.

14 september 2016. Ik besef nu tijdens het schrijven van deze post dat ik het studentenleven vaarwel zeg. Een jaar geleden stond ik aan de start van een opleiding, nu bijna aan de start van een nieuw hoofdstuk in mijn leven: volwassen zijn.

Al een tijdje zit ik te denken over vast werk, een eigen plekje of misschien eerst nog wat van de wereld zien. Maar nu ik officieel ben afgestudeerd en hopelijk snel mijn diploma’s krijg, zie ik deze ideeën nu meer als mijn eerste plannen in mijn leven als volwassene. Hoe, wat, waar, wanneer en nog tal van vragen moet ik nog uitzoeken. Maar voor heel erg snel zal het allemaal nog niet zijn. Want ik wil voor nog even nog niet helemaal volwassen zijn.

X

Margot

8 gedachten over “#PERSONAL – Graduated. And now what?

  1. Gefeliciteerd! Het is altijd een beetje nadenken wanneer je een hoofdstuk afrond en de eerste bladzijde van een nieuw gaat openslaan, maar het is net zo een interessant stuk! Succes in wat je ook gaat doen!

    Liked by 1 persoon

  2. Hey Margot!
    Ik ontdekte je blog via Instagram en ben eens een kijkje komen nemen.
    Je hebt inderdaad een drukke weg achter de rug, maar een dikke proficiat voor jezelf dat je hier nu staat!
    Het is inderdaad belangrijk af en toe even tijd te nemen voor jezelf om alles een plaats te geven.
    Ik wens je veel succes en ik ga je zeker nog volgen op andere netwerken.
    Ik vind je posts geweldig! 🙂
    Groetjes,
    Isabelle van Outfitvandedag.be

    Liked by 1 persoon

    1. Hi Isabelle!
      Allereerst superfijn dat je de weg naar mijn IG en blog hebt gevonden, altijd leuk als er nieuwe mensen mijn blog leren kennen :D. Ik werd instant vrolijk toen ik je comment zag in mijn inbox, zoveel positiviteit doet me stralen van geluk! Het was een lange, drukke en moeilijke weg maar het is me gelukt en daar ben ik zo blij om. Enorm hard bedankt voor je fijne reactie, het is echt een hart onder de riem. ❤

      Liefs,
      Margot

      Like

Geef een reactie

