#FASHION – So(ho) cool ballerina

De straten van Londen zijn te fijn voor woorden om in rond te dwalen en te dromen over hoe je elke dag op Regent en Oxford Street zou flaneren, om daarna rond te hangen in de buurt van Piccadilly Circus en de dag afsluit in het oh zo hippe Soho.

Of dat is toch wat ik twee weekends geleden deed. Londen blijft in mijn ogen een even fijne en ideale stad als Antwerpen. Vooral de Soho wijk spreekt me enorm aan. De coolste winkels, leuke terrasjes, lekkerste eetplekjes en wondermooie/eye-catching architectuur: het zijn maar een paar zaken die me er helemaal doen thuisvoelen.
Zo kwamen we er dan de twee dagen dat we er waren telkens weer in de namiddag terecht. Een betere plek om mijn outfit van de laatste dag te shooten kon ik me dan ook niet voorstellen. De Urban Decay winkel op het bekende Carnaby Street, die er helaas pindakaas momenteel nog gesloten is, was de ideale achtergrond voor de foto’s. Een bruisende wereldstad, een stoere achtergrond en een coole streetoutfit, met een klein elegant tintje dat alleen ik voel, maar dat jullie misschien wel kunnen zien op de foto’s.
De jeansvest spotte je vast en zeker even geleden al op de blog en mijn Instagram. Ik heb hem echt al veel aangehad, wegens te cool voor woorden en heerlijk comfortabel. Best wel geschikt voor het übercoole Londen, niet? Het hemdje kocht ik de dag ervoor bij Primark. Simpel, maar de afwisseling van grijze en witte strepen maakt het toch nog speels en niet saai. De donkere jeansbroek komt van het welbekend klinkende merk Lee en kocht ik afgelopen soldenperiode. Het was liefde op het eerste zicht en toen ik hem paste leek het plaatje helemaal te kloppen. De schoenen, die zijn voor mij hét item van de outfit. Door hun kleur alleszins, maar omdat er ook wel een kleine meisjesdroom mee uitkomt.
Als kind én jongere ging ik enorm graag op danskamp en dansles. Het meest hield/hou ik van hiphop om zelf te dansen en vind ik jazz, modern, ballet wondermooi om naar te kijken. De elegantie die er in voorgenoemde dansstijlen zit heb ik helaas door mijn keuzes niet in mijn basis, wat ik enorm jammer vind. Pretty Ballerina’s kwam daarvoor als geroepen met hun lijn ‘Pretty Sneakers’: het mooie van een balletschoen, gecombineerd met het stoere van een sneaker. Wanneer ik ze aanheb zou ik zo een pirouette kunnen draaien, maar omdat dat techniekgewijs niet echt ok zit doe ik dat maar niet.
Een stoere ballerina dus, in het hartje van Londen, altijd de stad van mijn dromen. Dansen jullie ook even dromend mee met mij bij onderstaande foto’s?

20160822_0113

20160822_0114

20160822_0117

20160822_0126

X
Margot
Een gedachte over “#FASHION – So(ho) cool ballerina

Geef een reactie

