#Fashion – Original and conscious summer (pt. 2)

In de post van gisteren lazen jullie al over mijn recente keuze voor enkele bewuste en originele kledingstukken. Vandaag ontdekken jullie een tweede outfit waarin ik mijn twee eerder vermelde favoriete items in die categorieën combineer met een kledingstuk dat zich ook bij deze categorieën mag voegen.

Ik vertelde gisteren al een beetje over de Conscious collectie van H&M en Teva’s “Original Summer” actie. Vandaag laat ik jullie graag kennismaken met een bedrijf waarvan je misschien nog niet wist dat het zicht ook enorm bezighoudt met het milieu.
namelijk Pull and Bear! Hun winkels zijn stuk voor stuk eco-efficiënt, ze hebben een hergebruikprogramma, geven hun staff bewustmakingstraining,… In hun klantendienst wordt deze milieuvriendelijkheid dan weer vertaald in biologisch afbreekbare tassen, recycleerbare gift cards en hun communicatiemateriaal (zowel in- als extern) wordt gemaakt van gerecycleerd papier.
De materialen van hun producten zijn in alle gevallen afkomstig van dieren die op een ethische en verantwoorde wijze zijn behandeld. Er  worden geen producten van dierlijke oorsprong gebruikt die afkomstig zijn van dieren die uitsluitend voor de verkoop van hun huiden, beenderen, veren, dons of elk ander materiaal zijn afgemaakt. Ook bont wordt niet gebruikt en alles uit hun gamma cosmetica noch de ingrediënten daarvan zijn op dieren getest.
Persoonlijk was dit de ontdekking van de afgelopen maand voor mij. Ik had mezelf hier nooit goed over geïnformeerd, maar voor we op shoppingtrip gingen in een Spaans winkelcentrum dacht ik eraan om dit eens op te zoeken. Dit doordat ik er bewust mee was bezig geweest voor de vakantie.
Mijn accessoire ditmaal is een blauwe bandana van het welbekende accessoiremerk Claire’s. Bandana’s zijn hot en happening. Ze worden in het haar gedragen, rond de enkel of pols. Ikzelf koos de laatste optie om een leuke twist te geven aan mijn outfit.
De setting voor deze kleine fotoreeks was het zwembad en de kleine stenen buitentafel van ons Spaans verblijf. Een beetje blue da ba dee da ba daa zeg maar.

IMG_9038

 

IMG_9031

IMG_9032

IMG_9034

IMG_9040

X

Margot

Geef een reactie

