#BEAUTY – Fabulous nails with Faby Nails

Je denkt nu vast: ‘Hé, weer een post over nagels. Was jouw vorige beauty post ook niet over nagels?’. Dat klopt als een bus! Maar deze keer ga ik de andere kant op. Want ging het in de vorige post over een makkelijke manier om toch een soort van nagellak op te hebben, gaat het deze keer over die manier waarmee ik nogal klunzig was. Ik verschoof er even mijn grenzen voor, want voor de nieuwste nagellak van Faby werd ik even een waaghals.

Ik leerde het merk Faby afgelopen donderdag kennen tijdens het zomerevenement in de Lakstore in Antwerpen. Een heerlijke avond, zowel op vlak van food en drinks als beauty. De Kilimanjaro  foodtruck van Hanne en Jaro (de winnaars van Mijn Pop-Up Restaurant 2014) vulde onze magen met pork glazed buns en nacho’s en de dames van de Lakstore maakten van je nageltjes pareltjes. Ook kon je een stoere airbrush tattoo laten zetten of je snoetje laten make-uppen. En dat allemaal onder het genot van pink lemonade of fris water en de nodige candy, waarbij je je helemaal in de zomer waande. Het aantal blije gezichten was niet op twee handen te tellen.

IMG_6070

Maar de hoofdzaak van de avond was natuurlijk de nieuwe collectie van Faby, die toepasselijk Joy werd gedoopt. Want het joy effect was zeer aanwezig op deze avond. De collectie bevat maar liefst 12 kleurtjes, die gebaseerd zijn op de gevoelens die bij een bepaalde tint worden opgeroepen. Met zinderende namen als #Irony, Tapis de Fleur, Let’s Dance en La  Vita E’ Bella voel je onmiddellijk de joy van deze lente/zomercollectie. En niet toevallig zijn dat ook de vier kleurtjes die ik in de goodiebag vond. Tijd voor een klein testje van twee van de lakjes: Let’s Dance en Tapis de Fleur

IMG_6092

Mijn zusje ging voor het mooie blauwe Let’s Dance kleurtje, ik voor de vrolijk en uitbundige Tapis de Fleur. Zoals je op de foto’s kan zien komen beiden enorm sterk uit, terwijl de kleuren er vrij zacht uitzien in het potje. 

IMG_6065

IMG_6100

Mijn zusje vond haar kleurtje heel fel. Ook heel bubble- achtig, maar hij ruikt niet hard en de lak gaat er heel makkelijk af zonder aceton.

Ikzelf vond mijn kleurtje wel leuk, het is iets wat ik wel meer zou dragen. Het opdoen vlotte wel, maar twee laagjes zijn zeker noodzakelijk om hem mooi te doen uitkomen. Ook mijn lakje ruikt niet hard en gaat er gemakkelijk af zonder al te veel prutswerk.

Conclusie: het zijn heel fijne en gebruiksvriendelijke lakjes, maar de kleuren komen toch ietwat anders uit het potje dan verwacht. Als je van felle, leuke, vrolijke kleurtjes houdt is deze collectie zeker een must have voor je stash. Ik hou ze in elk geval bij ;).

X

Margot

2 gedachten over “#BEAUTY – Fabulous nails with Faby Nails

Geef een reactie

