#LIFESTYLE – Contigo, my thermos bottle of tea

Zondag staat bij mij gelijk aan relaxed. In de ochtend aan joggen, een deugddoende douche nemen, in de namiddag magazines lezen/surfen ( op het internet weliswaar) en de dag eindigen met een grote kop thee terwijl ik naar Flikken Maastricht kijk.

Zondag staat bij mij gelijk aan relaxed omdat het momenteel echt de enige dag is dat niks doen een hele dag mag duren. Want vorige, afgelopen en komende week werk(te) ik mijn dagen van Student@Work op bij Colruyt. Telkens werk ik een shift van 10, 9, 8 of 7 uur die kan verschillen van een 6u-16u tot een 8u-18u of zelfs een 13u-21u. Veel relaxen, buiten de middagpauzes en kwartiertjes tussendoor, zit er op zo’n dagen niet veel in.

Tot Contigo op mijn pad kwam. Contiwat? Contigo is een Hasselts bedrijf dat thermische flessen, waterflessen en drinkbekers maakt, met het woord uitdaging als kern. Daarrond maken ze milieuvriendelijke en handige oplossingen voor onze dagelijkse onhandigheid: het morsen van koffie, thee of water uit een thermos of drinkbeker. Want het is echt een uitdaging om geen vlekken te maken op je nieuwe shirt of mooiste rok.

IMG_5272

Met twee technologieën van hun hand laten ze die onhandigheid als sneeuw voor de zon verdwijnen. De AutoSeal technologie en de AutoSpout technologie. Om verspilling en morsen tegen te gaan, want de AutoSeal zorgt ervoor dat de fles na elke slok weer sluit en de dop stevig vastzit. De garantie op niet-mors en vlekvrije kledij ? 100%.

IMG_5271

Elke ochtend drink ik graag mijn kopje thee om wakker te worden, maar dat lukt niet elke dag. Zoals gisteren bijvoorbeeld. En dan is een mors- en lekvrije thermos handig om mijn ochtendritueel deels mee on the go te nemen.

Contigo gaf me de kans om hun nieuwste model, de Pinnacle, hiervoor eens te testen. Hun kleinste formaat, in de zomerse kleur Watermelon. Met een modelnaam dat naar de fruitkant neigt en een kleur die je de zomer al bijna doet proeven kan er al weinig verkeerd gaan.

IMG_5269

Een shift van 8u tot 18u, met drie pauzes. De fles houdt warmte 3 uur lang vast,  Mijn thee maakte ik om 07.30u en  de eerste pauze was om 09.45u. Zou mijn thee nog altijd warmte geven en mij voor de rest van de dag op peil houden?

Gelukkig en volmondig is het antwoord ja! Na twee uur en een kwartiertje was my cup of thee nog lekker warm, kon ik er even mee op adem komen en voor de resterende drie uur tot aan de middagpauze verder.

Conclusie, met de categorie en titel van dit blogbericht in het achterhoofd: Contigo is a lifestyle. And defenitely my thermos bottle of tea.

IMG_5268

X

Margot

 

Geef een reactie

