#BEAUTY – Becoming a true nailista with ONLY YOU

Op vlak van beauty ben ik een enorme leek en kluns. Buiten mijn ochtendritueel en af en toe wat blush, mascara en lipstick geraak ik niet verder. Foundation is niet aan mij besteed en nagellak al helemaal niet. Tot voor kort was ik iemand die eerst haar linkerhand lakte, waardoor ik mega-lang moest wachten om mijn rechter te kunnen doen. #notsosmart is wel op zijn plaats hier. Maar enkele tijd geleden is dat helemaal veranderd.

oona en Ici Paris XL contacteerden mij met de vraag of ik een nieuw en handig soort nagellak wou uittesten. Namelijk de nail patches van ONLY You. Uhhm, de wat-patches? Nail patches zijn een makkelijke.en handige manier voor iedereen die vaak genoeg klunst met nagellak waardoor ze het liever niet meer dragen. Of gewoon lui zijn. beide gevallen zijn bij mij van toepassing.

Met drie motieven in nail patches, drie nail art hulpmiddelen (potlood, penseel en dotting tool) en tot slot 3 soorten nail stickers in het assortiment is er een brede waaier aan mogelijkheden om je nagels om te toveren tot echte kunstwerkjes.

Ici Paris XL stuurde me de Stripestory nail patches en Pretty Love 3D stickers op om eens uit te testen of ze echt een gemakkelijk oplossing zijn voor nail-failista’s. Zoals ik.

Processed with VSCO with hb1 preset

Met de momentele voorzomer is het altijd een beetje leuker om wat te experimenteren op vlak van beauty, fashion en nog meer. De nail patches kwamen dus op het juiste moment.

Nail art is iets wat ik enorm bewonder: mensen die een kunstwerkje kunnen maken van hun nagels zijn een soort van ware helden voor mij. Omdat ik het zelf van geen kanten kan, het vaak zo mooi is dat het lijkt of de persoon in kwestie superkrachten heeft en dat ze ook zoveel geduld hebben om daar mee bezig te zijn. Alleen maar chapeau voor hen.

Processed with VSCO with hb1 preset

Processed with VSCO with hb1 preset

Het kaartje vond ik een tijdje terug bij een pop-up shop. Onder het motto ‘Te leuk om niet mee te nemen’ nam ik er drie van mee. Je weet maar nooit dat je ze eens kan gebruiken. En wonderwel paste het, samen met mijn nieuwe jeansvest, bij de patches en stickers. Of het toeval is laat ik maar in het midden.

Het aanbrengen van de patches verliep vrij vlot. Enkel het afhalen van het resterende deel van de patch was wat moeilijker maar zie mijn onhandigheid maar als schuldige. Eerst kies je de maat van patch voor je nagel. Vervolgens druk je hem van onder uit aan op je nagel, zo blijft de patch mooi egaal. Hierna vijl of knip je de overschot van de patch weg et voilà!

De stickers zijn een minder moeilijke uitdaging. Je kiest welke je op je nagel wilt, haalt de sticker van het vel met een pincet en drukt hem vervolgens op de nagel. Een topcoat erover en je nail art ziet eruit alsof je er uren mee bezig bent geweest, terwijl het hoogstens een halfuurtje was.

Twee dagen lang waren mijn nagels pareltjes. Inderdaad, twee dagen, want daarna begon ik het wat lastig te vinden. Niet de patches, ze jeuken niet of geven geen andere irritaties, maar het voelde raar om sinds lang weer iets op mijn nagels te hebben.

Ik ga de patches zeker nog meer gebruiken, zo geraak ik eraan meer en meer aan gewend en is mijn beauty-level alweer een klein beetje gestegen. Long live easy nail art!

X

Margot

 

 

 

Een gedachte over “#BEAUTY – Becoming a true nailista with ONLY YOU

Geef een reactie

