PERSONAL| Fashion at the sea, follow me.

Nooit ga ik zonder reden naar een stad. Er moet iets te doen zijn waar ik enorm graag naartoe wil of als ik iets heb gewonnen voor in die stad. Zoals in dit geval. Geen gewone prijs (zoals een cd of cinematicket) maar een ultieme.

 Namelijk een voormiddag op stap met lovely Dries & Yuri a.k.a. de mannen van Wasbar. Op 22 augustus 2015. Ofwel: de start van een fashion-weekend in de koning der badsteden. Beter bekend als #ModeInOostende.

Dus trok ik die ochtend, mijn meest fahionable outfit aan, met de trein naar Oostende en zo naar mijn gidsen en groepsgenoten. En verrassing: na aankomst stond ik te babbelen met een paar meisjes en Joy arriveerde. Even later hoor ik haar iets enorm leuks zeggen over mijn Instagram, wat de vermoeidheid doet omslaan in instant happiness (serieus, als de Instagramqueen van onze generatie jouw Instagram leuk vindt en een foto ervan wilt re-grammen flip je wel even!). Nog leuker: ze wist niet dat ik er al was en toen ik subtiel hallo ging zeggen kreeg ik de meest spontane verwelkoming en knuffel aller tijden. T’is die joy of Joy hé.

Nadat iedereen er was trokken we met ons groepje (dat geen verdacht klein testosterongehalte had) richting dijk, waar ons eerste adresje van de tocht zich bevond: Thermae Palace. Een heerlijke latte macchiato drinken op hun terras, met zicht op de Noordzee. In het gezelschap van enkele leuke dames en de al genoemde heren. Jup. Kan ik afvinken van mijn lijstje.

Wanneer de koffie’s op waren trokken we het strand op voor een zotte fotoshoot. De resultaten ervan kan je via #modeinoostende bewonderen op Instagram! Met veel zand tussen de tenen en zeezout in het haar vervolgden we de weg naar alle hotspot-shops van de lijst. Eerste stop: Jansseune Interieur en Design. Hieronder kan je ineens onze modegevoeligheid ontdekken (lees als: tel eens het aantal paar witte sneakers onder een kleedje).

Onze innerlijk honger naar interieur was gestild, dus hop naar de volgende shops: Brutus Homme en FERM. En dat het ferm was ;). Bij Brutus mochten we een pre-styling doen voor een bekende man, genaamd Johan Vande Lanotte. In de namiddag zou de burgemeester van de badstad hier ook een stop maken met de groep van Dries & Yuri en zou hij gekleed worden. Jammer dat we dat niet hebben meegemaakt… Maar we hebben ons best gedaan. Bij FERM kwamen de dames ditmaal aan de beurt. Er werd duchtig gepast, rondgekeken, vastgenomen en geshowd. De quote die op het krijtbord buiten stond zou in elke klerenwinkel moeten hangen. En naast mijn kleerkast.

  Dat was tevens het afscheidspunt. Want mooie liedjes duren niet lang. Met een vol hart en lege portemonnee (ok, klopt niet helemaal) stapte ik de trein in richting het even zonnige, minder zee-achtige Antwerpen. Nogmaals bedankt aan Belmodo voor deze ongelofelijk leuke dag. Volgend jaar ben ik van de partij.

 Zijn jullie naar het Mode In Oostende- weekend geweest?

Tot blogs!

Veel liefs,

Margot

5 gedachten over “PERSONAL| Fashion at the sea, follow me.

Geef een reactie

