EVENT| Kickass Student Kick-Off

De eerste week zit erop en morgen beginnen we aan de tweede. Je had vast wel door dat ik over school bezig was. Niet alleen mochten studenten over ten lande tijd doorbrengen in muffe aula’s, overvolle cafetaria’s en achter enorme stapels cursussen: er werd ook aan amusement gedacht.

Afgelopen donderdag stond StuDay op het Antwerpse programma, maar ze waren niet de eersten die een groot verwelkomingsfeest hielden deze week. Want een dag eerder was het Sint-Pietersplein in Gent the place to be. Student Kick-Off zette daar de tenten (en containers en een podium) neer om de Gentse en andere studenten welkom te heten in de Arteveldestad.

Deze editie was niet alleen voor zichzelf een speciale, want het was de 10de, ook voor mij: ik mocht mee de social media onderhouden op deze feestelijke dag! Een hele dag foto’s trekken en Instagrammen, I loved it. Een enorme ervaring rijker. Bijna elk optreden heb ik die dag gezien, alleen het eerste en laatste niet. Ik snoof altijd de sfeer op in de backstage maar ook op het plein. Tal van artiesten en studenten ben ik gepasseerd. Ik leerde er enorm leuke mensen kennen. En vooral: ik heb me geamuseerd op een plaats die niet Antwerpen is. Het is fantastisch om dit gebeuren eens in een andere stad mee te maken.

Het hoogtepunt van deze dag was niet in de loop van de avond, zoals vaker op grote feesten/festivals, maar diende als officiële start. Om 13.00u betraden Samson en Gert het podium en dat iedereen in Vlaanderen het geweten heeft. De jeugdhelden van mijn generatie. Te zot voor woorden. Blijkbaar, want zelf miste ik het optreden wegens het pendelen. Alle filmpjes hebben dat goedgemaakt. En de pluchen Samson die ons vergezelde in de container.

Verder kwamen er ook enkele bekenden van de Student Rock Rally langs: Bi Polar en Brent Beukelaer bewezen respectievelijk waarom zij nu weer wonnen. Ook ‘De Nieuwe Lichting’ van Studio Brussel leverde dit jaar toptalent aan met Zinger. Deze band met Gentse roots pakte het publiek in met hun heerlijke spacepop.

De vooruitzichten voor de namiddag en avond zagen er verdacht Antwerps uit, met een tintje Brussels en Gents. Slongs Dievanongs lachte naar ons waarop we terug lachten, Diablo Blvd haalde de duivel in het publiek gelukkig niet boven, Pigbag Army hing niet het zwijn uit en Bart Peeters zocht een messias tussen al dat volk. Na enkele volwaardige optredens lieten Sam De Bruyn en Radio Belgique FM ons dansen op bekende en minder bekende tunes uit hun dj-sets.

   

Van 12.00u tot 02.00u werden aula’s ingeruild voor het Sint-Pietersplein en omgeving, de flesjes water en slappe koffies voor pintjes en de stemmen van de profs voor muzikaal amusement. Al deze ingrediënten zorgden voor een zeer geslaagde editie van Student Kick-Off.

Ging jij al naar een studentenwelkom?

Tot blogs!

Veel liefs,

Margot

Een gedachte over “EVENT| Kickass Student Kick-Off

Geef een reactie

