PERSONAL| Let’s get Spanish, part 2

Eviva España. Zo klonk ik elke dag en klink ik nog steeds op de vakantie, vooral als er zich een zomers drankje in mijn handen bevind en de zon volop aanwezig is. Maandag kregen jullie al te lezen wat de eerste week onder de Spaanse zon inhield, nu is het de beurt aan week 2.

Vamos!

WEEK 2 

Op woensdag was het even terug vroeg opstaan, want er stond een eendaagse citytrip op de planning: ola Valencia! Net zoals in Barcelona vond het ontbijt plaats in de Mercat, waar dagverse producten worden verkocht. In beide steden een topper van formaat. Voor bakkerijproducten zijn er maximaal twee grote kramen en beide leveren lekkere, kwalitatieve producten (broodjes, pizza’s, muffins,…). Voor de verse vruchtensapjes aan 1€ is het heel wat moeilijker: van die kramen zijn er tientallen en de kwaliteit laat soms te wensen over. Maar bon, eens je een goed kraam hebt gevonden: blijf er best bij, zo ben je zeker. Zowel van je gezondheid als je portemonnee. 

 Hierna kuierden we wat door de stad. Het stadhuis, het smalste huis ter wereld en Ciudad de Las Artes y Ciencias,… Ze hebben geen geheimen meer voor ons. Net zoals de lokale shopping straat. Niets beters om de dag mee te eindigen dan een ‘soldeke te placeren’. De kleding die ik kocht krijgen jullie in een aparte (en dan ook tevens eerste echte) shoplog te zien! ’s Avonds belde ik ook even met mijn bomma, tevens mijn meter, om haar een gelukkige verjaardag te wensen. Jammer dat we net dan op vakantie waren, maar afgelopen donderdag bracht ik haar een bezoekje om het goed te maken. En blij dat ze was! Genieten doe ik als ik haar gelukkig zie.

Architectuur in Valencia.

  Donderdag had een mooie verrassing in petto voor ons: via een kennis konden we meevaren op zijn boot! Onze tocht op het water bracht ons helemaal langs het strand, de rots van Calpe en Moraira. Het was zalig om de inkepingen in rotsen, de zeebodem en talloze vissen te zien. En dat aan een zeer hoge snelheid, want de boot racete over het water. De dag nadien heeft mijn staartbeentje het geweten ;).

  Elke vrijdagochtend en –middag is het markt in Moraira. Het verschilt niet zo veel van de normale woensdagmarkt in het dorp next door in ons land, met eet- en kledijkraampjes. Buiten het feit dat hier enorm veel namaak wordt verkocht. Een ‘Chanel’ handtas, 30€? Het kan. Een stereobox van Dr. Dre voor 25€? Ja hoor.

Sfeerbeeld van de stad.

 De hitte dreef ons al snel naar het ijssalon op de dijk. Het enige en beste dan ook in town. Smaken als Kinder, Nutella en watermeloen zijn hier meer regel dan uitzondering. Telkens we hier zijn is er één smaak die mij altijd kan bekoren: Oreo it is. Wie houdt er nu niet van het lekkere Amerikaanse cacaokoekje met vanillecrème tussen. Voor de eerste bol verkies ik deze boven alle anderen, voor de tweede bol wisselt het al eens af.

Op zaterdag en zondag was het dan wat kalmer. Genieten van het weer, lekker eten. Een gewone luie dag. Maar met een positieve noot: één van mijn Instagramfoto’s kreeg een vermelding op Twitter, meer bepaald op die van de plaatselijke toeristische dienst. De foto nam ik tijdens mijn ’s zondagse ochtendloop. Altijd fijn als mensen je ‘werk’ appreciëren, ook al was het niet de bedoeling om vermeld te worden. Kleine blooper: ik wist niet eens dat de gemeente aanwezig is op sociale media. So so wrong.

Dinsdagmiddag mochten we nogmaals op boottocht. En deze keer was echt de beste! Niet om het weer of dat de boot vollenbak ging, nee hoor. Wel omdat we van dichtbij enkele kwallen zagen! Vorige maand was de temperatuur van het zeewater, in Spanje weliswaar, hoger dan normaal. Daardoor zijn de kwallen eerder aanwezig in het kustgebied. Een beetje uitzonderlijk dus, wat het super speciaal maakte!

De Spaanse vlag die aanwezig is op de boot.

Ondertussen zitten er twee weken op. Dus waarom niet enkele extra feitjes:

  • Tot tweemaal toe zagen we een vreemde zonsverduistering en dat wel twee dagen na elkaar.
  • Mijn melkflessen gehalte is een beetje gedaald. De benen zijn nog niet superbruin, maar armen en gezicht hebben al een mooi kleurtje.
  • Je las al dat films zien een normale avondactiviteit is. Daardoor heb ik superveel films die ik afgelopen jaren mistte, eindelijk gezien. Totaal nu: 10
  • Rondom onze verblijfplaats zijn er enorm veel palmbomen! Ze zijn niet op twee handen te tellen. Paradijs gehalte: zeer hoog.

De tweede week was een zeer verrassende maar ongelofelijk aangename week.

Zondag is het al helaas tijd voor het allerlaatste deel van deze reeks. Maar daarom niet minder interessant. Zelfde plaats, zelfde tijd!

Tot blogs!

Veel liefs,

Margot

10 gedachten over “PERSONAL| Let’s get Spanish, part 2

Geef een reactie

