PERSONAL|Birthday blues…

Hallo daar!

Waarschijnlijk lazen jullie op Instagram mijn sportieve plannen van deze week zondag: 10km lopen tijdens de Antwerp Triatlon. Lopen doe ik al wel langer, maar zo competitief is het de eerste keer. Fingers crossed! Duimen jullie mee voor een goede afloop? (haha….)

Maar op die zondag is er nog iets groots:

mijn verjaardag. Excuseer; mijn TWINTIGSTE verjaardag.

11225870_882921938417589_354863760_n

En daardoor zijn er die birthday blues… Even verduidelijken wat dat is: een algemene verdriet of slecht gevoel van een persoon op of rond zijn verjaardag. En dat voel ik. Vanaf die ene dag zit ik op de gekende Tram 2. De tienerjaren zijn voorbij. Nu lijkt het voor serieus. En dat voelt niet goed.

11259020_882921965084253_617908789_n

Het is alsof de verantwoordelijkheid groter wordt. Dat dat speelse en jonge eraf moet. Jezelf wat inhouden, gedragen. Weg met de apenjaren. Vanaf nu is het tijd om echt volwassen te worden. Begin te sparen, denk eens na over wonen en werken, misschien beginnen aan een lief?

En dat wil ik nog niet. Mijn jonge jaren zullen nog even duren, dat geloof ik zelf. Het onnozel doen, veel te veel en ook luid lachen, dansen tot ik erbij neerval, de wereld ontdekken,… Ik heb geen zin om dat op te geven voor zaken waar ik nog lang niet aan denk. Leven in het nu, dat wil ik. Geen tijd vergooien door een zoektocht te beginnen die veel te vaag is en te moeilijk.

Dit komt onverwachts hé. Niet echt verwacht als je me hier en op Instagram en Snapchat en al genietend en jong- levend bezig ziet. T’is omdat ik er eerst niet aan dacht. Maar het komt dichterbij en die schrik wordt dus groter.

Misschien dit

 11215993_882921995084250_408758478_n

best vervangen door dit ?

 11257672_882921978417585_1219085322_n

En ook dit?

 11257701_882921991750917_1879814954_n

We zien wel wat zondag brengt. Hoe het dan gaat zijn.

Geniet nog van jullie maandagavond en tot blogs!

Veel liefs,

Margot

3 gedachten over “PERSONAL|Birthday blues…

  1. Twenties zijn fun, geen paniek! Ik, als dertiger, kan het beamen 😉 het is inderdaad een beetje volwassener worden, en verantwoordelijkheden krijgen maar op je eigen benen staan kan ook plezant zijn en brengt ook wat nieuwe vrijheden met zich mee! Twintig is zoeken, bijleren en met vallen en opstaan je eigen weg vinden. En 30 is dat ook nog, trust me 😊 just go with the flow!

    Like

  2. 20 jaar worden is kei leuk! Dat is uw tweede voordeur dus een reden te meer om goed te feesten 😀 Ik vierde dit jaar mijn 21ste verjaardag dus ik snap wel wat je bedoelt en voelt 😉 21 jaar vind ik al oud klinken en ik wil niet ouder worden want net zoals jij is het leuk om gewoon onnozel te doen en niet bezig te moeten zijn met al die ‘volwassendingen’! Maar het is allemaal veel minder erger dan het lijkt 😀 Je komt misschien op tram 20 terecht, maar dat wilt helemaal niet zeggen dat je je heel leven moet omgooien voor belangrijke zaken 😉 blijven genieten, blijven gek doen en blijven ontdekken waar jij zin in hebt! Komt helemaal goed! Ik kijk al uit naar uw blogbericht over jouw verjaardag en de triatlon! Ik duim alvast! Veel liefs! Xxx

    Like

  3. Ik ben nu 23 en ik vind deze leeftijd echt geweeeldig. Mensen nemen je een pak serieuzer, maar je bent nog steeds jong genoeg om te doen wat je wilt (en dit kan altijd zo blijven) geniet er alvast maar van enneuh veel succes met je 10K!

    Like

Geef een reactie

